Follow Us

ΑΟ ΤΡΙΚΑΛΑ

Εταιρείες – κολοσσοί σταματούν τις διελεύσεις τάνκερ μέσω της Ερυθράς Θάλασσας

Η δανέζικη Maersk, η γερμανική Hapag-Lloyd, η γαλλική CMA CGM και η ιταλοελβετική MSC έχουν ανακοινώσει τις τελευταίες ημέρες ότι τα σκάφη τους δεν θα χρησιμοποιούν πλέον την Ερυθρά Θάλασσα «μέχρι νεοτέρας», τουλάχιστον έως σήμερα ή έως ότου το πέρασμα να «είναι ασφαλές».

Τις τελευταίες εβδομάδες, οι αντάρτες της Υεμένης, που πρόσκεινται στο Ιράν, έχουν αυξήσει τις επιθέσεις κοντά στο στρατηγικής σημασίας στενό Μπαμπ αλ-Μαντέμπ, που χωρίζει την αραβική χερσόνησο από την Αφρική και από το οποίο περνά το 40% του παγκόσμιου εμπορίου.

Με φόντο αυτές τις εξελίξεις, ο Economist βλέπει ναυτική κρίση στο Σουέζ, ικανή να επηρεάσει ακόμα και τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή.

Όπως αναφέρει, μεταξύ άλλων, τα έσοδα από τη Διώρυγα του Σουέζ αποτελούν σημαντική πηγή εσόδων για την Αίγυπτο, η οποία βρίσκεται ήδη εν μέσω οικονομικής κρίσης. Για την παγκόσμια οικονομία, ένα παρατεταμένο κλείσιμο της διαδρομής του Σουέζ θα αύξανε το κόστος του εμπορίου, καθώς η ναυτιλία επαναδρομολογείται γύρω από την Αφρική, πράγμα που απαιτεί περισσότερο χρόνο και τα ασφάλιστρα εκτινάσσονται στα ύψη.

Advertisement

Βραχυπρόθεσμα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα θα μπορούσαν, επίσης, να προκύψουν από μία ευρεία αλλαγή δρομολόγησης του εμπορίου: το 2021 το EverGiven, ένα πλοίο που από την Ταϊβάν, προσάραξε και έκλεισε το κανάλι για έξι ημέρες, εντείνοντας μια παγκόσμια κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα. Εάν η κρίση ασφάλειας της Ερυθράς Θάλασσας γίνει αντιληπτό ότι απειλεί τη ναυτιλία στην κοντινή Αραβική Θάλασσα, μέσω της οποίας διέρχεται ίσως το ένα τρίτο της παγκόσμιας θαλάσσιας προσφοράς πετρελαίου, το οικονομικό κόστος θα ήταν δραματικά υψηλότερο.

 

Advertisement

Generated by Feedzy